یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

۳ کتابخانه جاوا اسکریپت برای جایگزینی با JQuery

جاوا اسکریپت و مرورگر پیشرفته است. این گزینه های جی کوئری مانند انتخاب جی کوئری خاموش است

ساده سازی وظایف مانند حرکت سند HTML، انیمیشن و مدیریت رویداد، کتابخانه جی کوئری جاوا اسکریپت، چهره توسعه وب را تغییر داد. طبق نظر سنجی وب W3Techs، از ماه مه سال 2017، جی کوئری در 74 درصد از وب سایت های شناخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، کتابخانه جی کوئری که در اوت 2006 عرضه شد، در حال حاضر توسط بعضی از توسعه دهندگان به عنوان یک تکنولوژی قدیمی که مدت زمان آن گذشت، مشاهده شده است.


جایگزین های jQuery در سال های اخیر مانند کتابخانه نقدی و یا حتی مدرن وانیل جاوا اسکریپت ظاهر شده است، در حالیکه مرورگرهای وب از همان دسته ی جاوا اسکریپت برخوردار نیستند و جی کوئری برای حل مسائل سازگاری بیشتر مورد نیاز نیست. Arguments در Reddit و ویدیوها در YouTube باعث می شود که jQuery منسوخ شده باشد یا حداقل به همان اندازه که یک بار آن را نداشته باشد، به همان اندازه مهم نیست.


[TypeScript چیست؟ صنعتی جاوا اسکریپت • ویژگی های جدید در به روز رسانی های مکرر TypeScript را با ردیاب ویژگی InfoWorld TypeScript مشاهده کنید. | با موضوعات داغ در برنامه نویسی با NewsWorld App Dev Report آشنا شوید. ]

چرا jQuery دیگر مورد نیاز نیست

در یک نمایش یوتیوب، "آیا جی کوئری هنوز در سال 2018 مرتبط است؟"، مربی توسعه وب، براد Traversy اذعان دارد که جی کوئری احتمالا بهترین کتابخانه ی جاوااسکریپت جاوااسکریپت است که تاکنون ایجاد کرده است. آسانتر شدن یادگیری، سازگاری متقابل مرورگر، مختصر تر از جاوا اسکریپت ویلای قدیمی و پلاگین های غنی در ارائه قابلیت های خاص است. اما جاوا اسکریپت از ECMAScript 6 پیشرفت کرده و جی کوئری در بسیاری از موارد مورد نیاز نیست، Traversy نتیجه می گیرد.


در فیلم دیگری، کنت لووری، مدرس برنامه نویسی، استدلال می کند که تبدیل شدن به زبان جی کوئری مسلط، اتلاف وقت است. در چشم انداز توسعه وب فعلی، مرورگرهای مدرن به طور عمده از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. در اغلب موارد، کد جاوااسکریپت جاوااسکریپت بهتر از یک کتابخانه مخرب مخرب مانند jQuery است.


در حالی که jQuery انتخابی برای درخواست HTTP بود، به عنوان مثال، ECMAScript 6 Fetch را به ارمغان آورد، یک API مبتنی بر وعده که درخواست های HTTP را ساده تر می کند. و پیشرفت با HTTP متوقف نمی شود. جایی که جی کوئری برای کارهایی نظیر دستکاری آرایه ها استفاده می کند، وانیل جاوا اسکریپت هم اکنون برای این عملیات ها بهبود یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.