یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

WannaCry را فراموش نکنید! بیمارستان ها هنوز در معرض حمله سایبری هستند

علیرغم هرج و مرج ناشی از حمله WannaCry، سیستم های مراقبت بهداشتی هنوز در معرض خطر حملات هستند که می توانند ایمنی بیمار را به خطر بیندازند، محققین می گویند که خواستار سرمایه گذاری بیشتر هستند.


محققان ادعا کرده اند که سرویس بهداشت ملی هنوز به حمله سایبری آسیب پذیر است و باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از حوادثی که می تواند ایمنی بیماران را به خطر بیندازد، انجام دهد.


گزارش موسسه ایمپری کالج لندن در زمینه نوآوری های بهداشت جهانی هشدار می دهد که سیستم های کامپیوتری پیری، عدم سرمایه گذاری و عدم مهارت های امنیتی بیمارستان ها را در معرض خطر قرار می دهد.


گفته می شود که یک حمله سایبری می تواند پزشکانی را که قادر به دسترسی به جزئیات حیاتی بیمار نیستند، یا تجهیزات پزشکی و دستگاه های نجات جان سالم بدر نبرند یا منجر به دزدی اطلاعات بیمار شود.


محققان گفتند که سرمایه گذاری بیشتر ضروری است. این اعلام کرده است که اعتماد NHS نیاز به اضافه کردن متخصصان امنیت سایبری در تیم های IT خود و اضافه کردن "آتش سوزی" به سیستم های خود را به اجازه می دهد تا بخش هایی از شبکه را در صورت آلوده شدن با ویروس کامپیوتری جدا شود. گفته می شود که بیمارستان ها نیاز به سیستم های ارتباطی روشن دارند تا کارکنان از کجا می توانند به کمک و مشاوره در مورد امنیت سایبری کمک کنند.


این گزارش اضافه کرد که وقتی که فناوری های جدید مانند روباتیک، هوش مصنوعی، دستگاه های پزشکی قابل برنامه ریزی و داروهای شخصی برای مراقبت های بهداشتی معرفی می شوند، امنیت باید در طراحی این فن آوری ها ساخته شود.


NHS در حال حاضر یکی از بزرگترین حمله سایبری را تجربه کرده است، حتی اگر به طور خاص هدف نگرفت. در طی حمله WannaCry در سال 2017، سیستم های بهداشتی مختل شدند و هزاران انتصاب لغو شد و در بعضی موارد بیماران به بیمارستان های دیگر منتقل شدند. کل هزینه حمله به NHS برآورد شده حدود 92 میلیون پوند است.


دکتر سیرا غفور، نویسنده اصلی این گزارش، گفت: "از زمان حمله WannaCry در سال 2017، آگاهی از خطر حمله سایبری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با این وجود ما هنوز نیازمند ابتکارات و آگاهی بیشتر و ارتقاء امنیت" سایبری " و در حال حاضر خطر این حوادث را نشان می دهد. "


یکی از مسائل مربوط به NHS، فقدان کمبود بودجه در زمانی است که خدمات بهداشتی تحت فشار افزایش تقاضا برای خدمات و همچنین تقاضای بیماران برای خدمات جدید است. در حالی که تقاضای سیاستمداران و متخصصان برای یک برنامه بزرگ تحول دیجیتال وجود دارد، پول کم برای کمک وجود دارد، اگر چه در ماه آوریل سال گذشته دولت وعده داده بود 150 میلیون پوند برای امنیت فناوری اطلاعات در سراسر NHS.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.