یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

آنتی ویروس های چینی malwareهای خودشان را نشان نمی دهند!

پس از یک بررسی مشترک، چین چندین تروجان را در گوشی های توریست ها نصب کرد و چندین شرکت آنتی ویروس شروع به پرچم گذاری نمود. با این وجود، چندین شرکت چینی این کار را انجام ندادند.

چندین شرکت امنیت سایبری چینی با اشاره به اینکه در محصولات ضد ویروس خود، یک تکه تروجان را پرچمدار می کنند، می توانند پیام های متنی قربانی، ورودی های تقویم، سیاهههای مربوط به تماس و مخاطبین را دانلود کنند و تلفن خود را برای مجموعه ای از فایل های خاص اسکن کنند. بدیهی است که بدافزار توسط مقامات چینی در مرز کشور استفاده می شود.


بدافزار، به نام BXAQ یا Fengcai، تمرکز همکاری مادربورد، Süddeutsche Zeitung، گاردین، نیویورک تایمز و پخش تلویزیونی آلمانی NDR بود. این تحقیقات نشان می دهد مقامات چینی نرم افزارهای مخرب را بر روی تلفن های گردشگران نصب کرده اند که از نقطه مشخصی از مرز کشور به منطقه سین کیانگ عبور کرده اند. چین همچنان به مردم مسلمان محلی اویغور در سین کیانگ به شکل های شدید نظارت و همچنین اعمال آنها در اردوگاه های آموزشی مجدد آموزش می دهد.


تبلیغات

به عنوان بخشی از این همکاری، مادربرد برنامه BXAQ را روی GitHub منتشر کرد. در پاسخ، چندین شرکت آنتی ویروس، از جمله Avast، McAfee، Check Point، Symantec و Malwarebytes شروع به صراحت این برنامه را به عنوان بدافزار پرچم گذاری کردند.


براساس نتایج حاصل از VirusTotal، موتور جستجوی موتور جستجوی گوگل متعلق به شرکت گوگل، شرکت های چینی و محصولاتی نظیر Baidu، Qihoo، Jiangmin، Rising و Tencent همچنان این تروجان را پرچم نمی کنند.


آیا شما موارد دیگری از نرم افزارهای دولتی را می شناسید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. با استفاده از یک تلفن یا رایانه غیرفعال، می توانید با Joseph Cox امن در سیگنال در +44 20 8133 5190، Wickr در josephcox، چت OTR در jfcox@jabber.ccc.de یا ایمیل joseph.cox@vice.com تماس بگیرید.


هر کس آزاد است برای آپلود یک فایل به VirusTotal برای اسکن. سپس VirusTotal فایل را از طریق محصولات مختلف آنتی ویروس پردازش می کند و سپس نمایش می دهد که آیا فایل را به عنوان مخرب شناسایی می کند و تحت چه نام پرونده را پرچم می کند. سیستم کامل نیست، اما به طور کلی نشان می دهد که یک تکه از پوشش های مخرب در سراسر صنعت است.


جایی که یک شرکت امنیتی سایبری در آن قرار دارد می تواند بر محصولاتش تاثیر بگذارد یا تحقیقاتی که شرکت تولید می کند. در سال 2014، رئیس شرکت امنیت هلندی Fox IT، به Mashable گفت که شرکتش و دیگران جزئیات هک GCHQ را منتشر نکرده اند تا "دخالت در عملیات NSA / GCHQ را نداشته باشند." کوین مندیا، مدیر عامل شرکت FireEye، قبلا به Cyberscoop گفت پیش از انتشار یک گزارش عمومی در مورد نرم افزارهای مخرب، آن را به مقامات اطلاعاتی از اتحاد پنج چشم، که از ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا تشکیل شده است، نوک می کنند. وی گفت که محصولات این شرکت هنوز هم پنج برنامه مزاحم را حذف می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.