یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

آینده .NET Core چه خواهد شد؟

در طول آخرین نسخه Microsoft Build، مدیر برنامه Microsoft .NET، اسکات هانتر مقاله ای منتشر کرد که می گوید .NET Core آینده از .NET است.

سال گذشته مایکروسافت تصدیق کرد که چارچوب .NET به نفع هسته .NET در Visual Studio Live پایان خواهد یافت. سخنرانی کنفرانس اولین اطلاعیه هسته Core به عنوان یک پشته توسعه منبع باز در سال 2014 بود، اما اولین انتشار اصلی از .NET Core تا اواسط سال 2016، همراه با نسخه های خبرخوان ASP .NET Core و Entity Framework منتشر نخواهد شد. هسته. توزیع منبع دات نت هسته ای ابتکاری بود تا پایه و اساس یک پلت فرم متقابل را ایجاد کند و یک اکوسیستم قوی تر را ایجاد کند. اولین نسخه اصلی از .NET Core بر روی وب با عملکرد بالا و خدمات میکروسکوپی متمرکز بود. یک سال بعد، با اعلام نسخه 2.0، چندین API و اجزای اضافه شده برای تسهیل مهاجرت از برنامه های کاربردی وب به دات نت هست. InfoQ در مورد انتشار دات نت Core 2.0 و آینده آن با توسعه دهندگان جانباز از جامعه بحث شد. کلاهبرداری های کلیدی شامل شناسایی هسته .NET به عنوان یک پلت فرم در حال حاضر پایدار مناسب برای توسعه نرم افزار جدید، ارائه مزایای عملکرد قابل توجهی بیش از چارچوب .NET. یکی از توسعه دهندگان، جف آمانس، گفت که یکی از نقاط قوت Core هسته، مدل طراحی سرور محور خود بود:
در ابتدا دات نت برای یک کاربر در یک کامپیوتر ویندوز بهینه شد. (...) هسته مایکروسافت فرصتی برای بازنشانی پایه به یک مدل محور سرور فراهم کرد.
برجسته اعلام .NET Core 3.0 پشتیبانی از برنامه های کاربردی دسک تاپ ویندوز بود که بر روی فرم های ویندوز، فریم ورک ارائه ویندوز (WPF) و UWP XAML متمرکز بود. در زمان اعلام، استاندارد .NET به عنوان یک مبنای رایج برای ویندوز دسک تاپ و هسته .NET شناخته شد. همچنین، هسته دات نت به عنوان بخشی از یک ترکیب شامل ASP.NET Core، Entity Framework Framework و ML.NET تصویر شده است. پشتیبانی از توسعه و انتقال برنامه های دسکتاپ ویندوز به .NET Core توسط ویندوز بسته های دسک تاپ، اجزای اضافی برای سیستم عامل های سازگار ویندوز ارائه شده است.

مقاله هانتر همزمان با اعلام دات نت 5 به عنوان «.NET Core vNext» منتشر شد، بعد از انتشار .NET Core 3.0. در این اطلاعیه، مایکروسافت دات نت 5 را به عنوان یک پلت فرم متحد برای دسکتاپ، وب، ابر، موبایل، بازی، IoT و برنامه های کاربردی AI نشان می دهد. همچنین ادغام صریح با تمام نسخه های ویژوال استودیو و رابط خط فرمان (CLI) را نشان می دهد. هدف نسخه جدید .NET این است که تولید یک زمان اجرا و چهارچوب دات نت، متقابل پلت فرم، یکپارچه سازی بهترین ویژگی های دات نت هسته، دات نت چارچوب، Xamarin و مونو (اجرای اولیه پلت فرم متقابل پلت فرم .NET ) .NET 5 همچنین قابلیت همکاری Java را در تمام سیستم عامل ها و قابلیت همکاری با Objective-C و Swift در سیستم عامل های مختلف دارد.

جامعه با اعلام شک و تردید در ارتباط با نام تجاری و سازگاری عقب مانده به اعلام دات نت 5 واکنش نشان داد. به عنوان مثال، کاربر lol768 گفت:
vNext قبلا از لحاظ تاریخی در زمینه ASP.NET استفاده شده است تا به ASP.NET مراجعه کند (بدون اینکه با ASP.NET MVC اشتباه گرفته شود) v6. ما دوباره نسخه را با ASP.NET Core بازسازی کردیم، در حال حاضر در نسخه 2. چارچوب Entity چارچوب یک جزء چارچوب دات نت بود، اما اکنون مستقل است و نسخه Core دارد؟ (...) چند سال پیش به یاد می آورم زمانی که مایکروسافت نیز پاسپورت دات نت داشت ... که به هیچ وجه با هر چیز دیگری مرتبط نبود. و در حال حاضر دات نت 5 که نه چارچوب و نه هسته است - پس ASP.NET نیز این نام تجاری Core را از بین می برد؟ آیا این فقط من است یا این همه فوق العاده پیچیده است؟
با این حال، روشن است که تمام سرمایه گذاری های آینده در دات نت با هسته دات نت مرتبط است، و دات نت 5 قدم بعدی به جلو با هسته دات نت است. تمام توسعه های مربوطه همچنان به منبع باز و جامعه محور ادامه خواهد یافت. انتشار نسخه اصلی .NET Core در اواخر امسال در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است. دات نت 5 در اواخر سال 2020 انتظار می رود. نقشه جاده دات نت Core در اینجا موجود است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.