یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

چگونه از گوشی هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

گوشی های هوشمند خود را هک کرده اید، مانند کسی که خانه شما را سرقت کرده است - و شاید حتی بدتر. این تهاجم عظیم به حریم خصوصی، نقض فضای شخصی شما است و ممکن است کمی طول بکشد تا متوجه شود چه چیزی از دست رفته است. گوشی هوشمند شما نه تنها ارزش های خود را حفظ می کند؛ آن را به مزاحمان سیگنال می دهد که کدام یک از ارزش های ارزشمند شما برای شما مهم است. اگر چیزی بر روی گوشی شما همیشه با شما باشد، پس از تعریف، آن را نرخ.

گوشی های هوشمند، دستگاه های کوچک هستند که به راحتی می توانند از دست رفته یا سرقت شوند، و به طور مداوم در حال ارسال و دریافت سیگنال هستند، بنابراین آنها همیشه هدف مجرمان هستند. برای نگه داشتن گوشی و محتویات آن از چشمان خجالتی و انگشتان چسبنده، باید یک استراتژی برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند خود ایجاد کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی محافظت از گوشی هوشمند خود از هکرها و مزاحمان وجود دارد.


شرکت های نرم افزاری به طور مداوم نرم افزار را به روز رسانی می کنند، و نه فقط به دلایل زیبایی. بسیاری از بروزرسانی های نرم افزاری و رفع اشکالات حاوی پیشرفت های امنیتی است که به محافظت از گوشی های هوشمند خود در برابر خرابی ها و نفوذ اطلاعات کمک می کند و آسیب پذیری ها را خاموش می کند و باعث می شود که هکرها از بین بروند. هنگامی که به روز رسانی برای سیستم عامل گوشی های هوشمند خود و یا برای هر یک از برنامه های شما استفاده می شود، آن را بدون تأخیر نصب کنید.


در حال حاضر همه باید در مورد خطرات استفاده از Wi-Fi باز برای هر چیزی بدانند، زیرا Wi-Fi عمومی عمومی در مراکز خرید، کافه ها، فرودگاه ها و یا سایر مراکز عمومی، فصل آزاد برای انواع بدبختی های آنلاین است. سعی کنید فقط از اتصال سلولی خصوصی خود استفاده کنید و هر زمان که در مکان عمومی هستید، Wi-Fi را در تلفن همراه خود خاموش کنید. اگر امکان پذیر نیست، لطفا از یک برنامه VPN استفاده کنید، یک ابزار که ارتباطات شبکه را از طریق یک اتصال رمزگذاری شده تونل می کند. اما با دقت انتخاب کنید - نه همه VPN ها با کیفیت برابر هستند. همچنین هنگام غیرفعال کردن بلوتوث، بلوتوث را غیرفعال کنید، مگر اینکه ساعت هوشمند خود را به آن نیاز داشته باشید.


برای ورود به دستگاه خود یک رمز عبور چهار یا شش رقمی را همیشه وارد کنید. رمز عبور ممکن است فوق العاده راحت باشد، اما آرامش ذهن حاکی از این است که اگر گوشی شما از جیب شما خارج شود، در حالی که سعی کنید از مبل های جدید در Ikea استفاده کنید، اولین کسی که آن را انتخاب می کند نباید قادر به دریافت داستان زندگی خود از شما باشد. ایمیل، مخاطبین، عکس ها و اطلاعات بانکی. تنظیم رمز عبور حتی طولانی تر با هر دو عدد و حروف را در نظر بگیرید. یک طرفدار کد عبور بزرگ نیست؟ نگران نباش اسکن اثر انگشت و Face ID آسان و سریع جایگزین به مشت زدن در اعداد است. در حالی که شما در آن هستید، اطمینان حاصل کنید که برنامه هایی با اطلاعات شخصی نیز در پشت کلمه عبور قفل شده اند.


استفاده از مجوز دو عامل

در اینجا یکی دیگر از اقدامات امنیتی عجیب و غریب است که اکثر مردم نمیتوانند بمانند. احراز هویت دو عامل (2FA) متنفر است زیرا نیاز به یک گام اضافی دارد و اگر شما فراموش کرده اید که گوشی خود را داشته باشید یا در نزدیکی آن تماشا کنید، واقعا درد می کند. اما مانند گذرواژهها، با فراهم آوردن یک لایه اضافی حفاظت در صورتی که کسی رمز عبور خود را نگه می دارد، هدف خود را انجام می دهد.


همه از کلمه عبور متنفرند اما وقتی به آنها اختصاص می کنید، نیمی از اقدامات را انجام ندهید. فقط از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که هکرها به راحتی آن را ترک نکنند. آنها باید شامل 16 تا 20 کاراکتر با ترکیبی از حروف و اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها باشند. کراکرهای رمز عبور خشونت آمیز هنوز بسیاری از رمزهای عبور قوی را برطرف می کنند، اما با استفاده از تولد شما، نام حیوان خانگی شما یا رمز عبور مشابه برای همه چیز یک ایده واقعا وحشتناک است.


بسیاری از ژنراتورهای رمزنگاری امن در اینترنت وجود دارد، بنابراین شما مجبور نیستید آنها را برای خودتان در نظر بگیرید. رمزهای عبور خود را هر شش ماه تا یک سال یا به محض اینکه شما در مورد نقض اطلاعات هر برنامه ای که استفاده می کنید را تغییر دهید. اوه، و یک کلمه در مورد سوالات امنیتی: دروغ. سؤالات امنیتی را به طور صحیح پاسخ ندهید و پاسخ های خود را برای تنظیمات مختلف تغییر دهید. این باعث می شود که هکرها سخت تر به این فکر کنند که چگونه بر اساس اطلاعات عمومی شما در اینترنت به تلفن شما آسیب برسانند.

ماشین لرنینگ به کمک مهندسان امنیت خواهد آمد

یادگیری ماشین امکان تجزیه و تحلیل تهدید را فراهم می کند تا دقت بیشتری را در رابطه با موضوع ریسک رفتار کاربران ممتاز، ایجاد اعلان های فعالیت خطرناک در زمان واقعی، و همچنین قادر بودن به طور فعال با قطع کردن جلسات، اضافه کردن نظارت های اضافی، یا پرچم گذاری برای پیگیری های قانونی.

جدایی از امنیت حقیقت از داستان

وقت آن رسیده است تا مقیاس و شدت نقصهای موجود در جهان امروز را شناسایی کنیم. یک تصور اشتباه یا غلط رایج این است که میلیون ها هکر به طرف تاریکی رفته اند و حملات عظیمی را به هر کسب و کاری که آسیب پذیر است، هماهنگ می کنند. واقعیت ها خیلی متفاوت هستند و حقیقت بسیار وحشیانه ای را نشان می دهند که این امر باعث می شود که کسب و کارها به راحتی بتوانند از دسترسی مجوزهای دسترسی خصوصی خود محافظت کنند. مجرمان سایبر از زمان و تلاش برای هک کردن در سیستم استفاده نمی کنند؛ آنها به دنبال راه های هوشمندانه برای سرقت هویت های دسترسی مجاز و در ورودی راه می روند. براساس گزارش تحقیقات نقض تحریم در سال 2019 ورایزون، «فیشینگ» (به عنوان یک پیش مدور برای سوءاستفاده از اعتبار)، «مجوز سرقت» و «نقض حق امتیاز» برای اکثریت اقدامات تهدید در نقض (صفحه 9 گزارش) .


این تنها یک اعتبار محرمانه است که به طور بالقوه میلیونها نفری را به دست می آورد - چه میلیون ها نفر یا میلیون ها دلار. بی تردید هویت ها و اعتماد ما در آنها در برابر ما مورد استفاده قرار می گیرند. آنها پاشنه Achilles از اقدامات سایبری ما هستند. براساس یک مطالعه اخیر Centrify در میان 1000 تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات، 74 درصد از پاسخ دهندگان که سازمان هایشان نقض شده است، اذعان کرده اند که دسترسی به یک حساب ممتاز را شامل می شود. این تعداد نزدیک با تخمین Forrester Research "که حداقل 80٪ از نقض داده ها است، هماهنگ است. . . [شامل] اعتبارات ممتاز مانند گذرواژه ها، نشانه ها، کلید ها و گواهینامه ها را در معرض خطر قرار می دهد. "


در حالی که بازیگران تهدید ممکن است با توجه به گزارش تحقیقات نقض تحریم در سال 2019 ورایزون متفاوت باشند، تاکتیک ها، تکنیک ها و روش های مخالفان امنیت سایبری در همه سطوح یکسان است. ورایزون دریافت که منبع سریع تر تهدید از بازیگران داخلی است، به عنوان تصویری که از مطالعه نشان داده شده در زیر:


بازیگران داخلی سریعترین منبع رو به رشد نقض هستند، زیرا آنها می توانند با حداقل تلاش برای دسترسی به امتیازات دسترسی مجاز دسترسی پیدا کنند، اغلب آنها را از طریق درخواست های مشروع دسترسی به سیستم های داخلی و یا برداشت مدارک همکاران خود، از طریق یادداشت های چسبنده در cubicles خود . سوء استفاده از اعتبار مجاز، یک چالش برای شناسایی رویکردهای مرسوم به اعتبار سایبری است که هویت فردی را که از اعتبارات محرمانه استفاده می کند، شناسایی می کند. در حقیقت، هکرها توسط اعتماد اختصاص داده شده به اعتبار اختصاص داده شده به آنها دستگیر شده اند و می توانند سیستم های داخلی را بدون شناسایی و فیلتر کردن اطلاعات حساس در فرآیند سوءاستفاده کنند.


واقعیت این است که بسیاری از نقص ها می توانند توسط برخی از تاکتیک ها و راه حل های اساسی ترین دسترسی دسترسی مجاز (PAM) جلوگیری شوند و همراه با یک روش اعتماد Zero. اکثر سازمانها به جای تمرکز بر کنترل های امنیتی، که بیشتر می تواند بر تغییرات مثبت در مقابل حملات پیشرونده حمله تاثیر بگذارد، سرمایه گذاری می کنند.


خط پایین این است که سرمایهگذاری در حفاظت از محیط، پرطرفدارترترین حملهکنندهی همه محافظهای را که حاوی اطلاعات محرمانه است را ترک میکند. ساخت PAM اولویت اول برای حفاظت از ارزشمند ترین دارایی های کسب و کار بسیار مهم است. این سیستم ها، داده ها و اطلاعاتی هستند که آنها ارائه می دهند. گارتنر PAM را در 10 پروژه امنیتی خود در دو سال گذشته به دلایل خوب فهرست کرده است.


بخشی از استراتژی یکپارچه PAM باید شامل تجزیه و تحلیل تهدید مبتنی بر یادگیری ماشین باشد تا یک لایه امنیتی اضافی را ارائه کند که فراتر از حوض رمز عبور، احراز هویت چند عامل (MFA) یا افزایش امتیاز باشد.


چگونه آموختن دانش آموختگی با ماشین و تهدید آن، سوء استفاده مدارک مجاز را ممنوع می کند


الگوریتم های یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل تهدید را قادر می سازد بلافاصله شناسایی ناهنجاری ها و رفتار غیر عادی با ردیابی الگوهای رفتاری ورود، موقعیت جغرافیایی و زمان ورود به سیستم و بسیاری از متغیرهای بیشتر برای محاسبه نمره خطر. نمرات ریسک در زمان واقعی محاسبه می شود و تعریف می کند که آیا دسترسی تایید شده است، اگر احراز هویت اضافی مورد نیاز است یا اگر درخواست به طور کامل مسدود شده باشد.

تجزیه و تحلیل تهدید مبتنی بر یادگیری ماشین نیز مزایای زیر را ارائه می دهد:

بینش جدید به فعالیت دسترسی دسترسی کاربر با توجه به اطلاعات در زمان واقعی مربوط به تغییرات غیر معمول اخیر امتیاز، فرمان اجرا می شود، هدف قابل دسترسی و امتیاز امتیاز.

به دست آوردن درک و درک بیشتر از ماهیت ریسک خاص حوادث خاص، محاسبه نمره خطر در زمان واقعی برای هر رویداد بیان شده به عنوان بالا، متوسط ​​و یا سطح پایین برای هر فعالیت غیرمعمول.

 جداسازی، شناسایی و شناسایی عوامل امنیتی باعث ایجاد یک هشدار ناخواسته شد.

ضبط، پخش و تجزیه و تحلیل جلسات ویدئویی از رویدادهای غیرعادی در همان داشبورد مورد استفاده برای ردیابی فعالیت های امنیتی کلی.

هشدارهای قابل تنظیم را ایجاد کنید که دیداری مربوط به متن و ضبط جلسات را فراهم می کند و همچنین می تواند اعلان های مربوط به ناهنجاری ها را ارائه دهد، که منجر به اقدام سریع تر و دقیق تر تحقیق می شود.

چه چیزی در تجزیه و تحلیل تهدید نگاه کنید


ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل تهدید به استفاده از یادگیری ماشین برای بهبود دقت پیش بینی و قابلیت استفاده از برنامه های کاربردی خود را به طور مداوم. مهمترین مساله این است که هر برنامه یا راه حل تجزیه و تحلیل تهدید، تصمیم شما را برای تصمیم گیری در مورد دسترسی متنی در زمان واقعی فراهم می کند. بهترین برنامه های تجزیه و تحلیل خطر در بازار امروز، استفاده از یادگیری ماشین را به عنوان پایه ای از موتور تجزیه و تحلیل تهدید خود استفاده می کنند. این موتورهای مبتنی بر یادگیری ماشین در نمایه سازی الگوی رفتار طبیعی برای هر کاربری در هر تلاش ورود و یا هر گونه فعالیت ممتاز از جمله دستورات، شناسایی ناهنجاری ها در زمان واقعی برای کنترل کنترل دسترسی مبتنی بر ریسک بسیار موثر هستند. رویدادهای با خطر بالا بلافاصله پرچم، هشدار، اطلاع رسانی و توجه به فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل سرعت بالا و به حداقل رساندن تلاش های مورد نیاز برای ارزیابی ریسک ها در محیط های هیبریدی امروزه می باشد.


زیر مجموعه ای از ویژگی هایی است که باید در هر راه حل تجزیه و تحلیل تهدید امتیاز مورد نظر قرار گیرد:


دیدگاه فوری با یک دیدگاه انعطاف پذیر و جامع از فعالیت های دسترسی در سراسر شبکه فناوری اطلاعات در سراسر شرکت و اکوسیستم شریک توسعه یافته است. به دنبال برنامه های تجزیه و تحلیل تهدیدات که داشبورد ها و ویدجت های تعاملی را ارائه می دهند تا بهتر درک زمینه ریسک فناوری اطلاعات و الگوهای دسترسی در زیرساخت IT خود را داشته باشند. برنامه های تجزیه و تحلیل هشدار دهنده که انعطاف پذیری در جهت تطبیق سیاست های امنیتی را با رفتار هر کاربر و به طور خودکار اقدامات خطرناک و یا تلاش های دسترسی را نشان می دهند، به طوری که شما در معرض خطر سریع قرار گرفتن در معرض خطر قرار می گیرید، از بین بردن سرریز از میلیون ها فایل ورودی و مقدار عظیمی از اطلاعات تاریخی.

آنها صفحه نمایش، جریان کار و ماژول های نظارت و بررسی تهدیدات را به طور مستقیم طراحی و قابل تنظیم می کنند. یادگیری ماشین ها برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل تهدید را قادر می سازد تا بینش های متفاوتی را که مربوط به محتوا و اطلاعات هستند بیش از گذشته در گذشته داشته باشند. به دنبال تهیه کنندگان تهدیدات تجزیه و تحلیل هستند که ویژگی های نظارت تهدید به طور منظم طراحی شده و قابل تنظیم را ارائه می دهند که بینش های مربوط به فعالیت های غیرمعمول را با یک دیدگاه زمانی دقیق ارائه می دهند. بهترین تهیهکنندگان تجزیه و تحلیل تهدید کننده میتوانند عوامل خاصی را که موجب ناهماهنگی برای درک جامع از یک تهدید احتمالی میشوند شناسایی کنند، همه از یک کنسول واحد. سپس تیم های امنیتی می توانند با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند داشبورد، نمایشگرها و ابزارهای تحقیق، دسترسی به سیستم، تشخیص ناهنجاری در وضوح بالا را مشاهده کنند.

پشتیبانی از ادغام آسان در ابزارهای امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) باید پشتیبانی شود. داده های دسترسی منعقده ضبط و ذخیره شده برای فعال کردن پرس و جو توسط مدیریت ورود و ابزار گزارش SIEM. اطمینان حاصل کنید که هر نرم افزار تجزیه و تحلیل تهدید شما نصب شده است و ادغام کار با ابزار و سیستم های SIEM مانند Micro Focus® ArcSight ™، IBM® QRadar ™ و Splunk® برای شناسایی خطرات یا فعالیت مشکوک به سرعت.

باید با استفاده از یکپارچگی با نقطه دستیابی قابلیت اتصال به Webhook، هشدار هشدار را پشتیبانی کند. شرکت هایی که بیشترین ارزش را از برنامه های تجزیه و تحلیل تهدیدات خود می گیرند، با Slack یا سیستم های موجود پاسخ های حادثه ای مانند PagerDuty همگام سازی می کنند تا زمان تحویل هشدار در زمان واقعی را حذف کنند، نیاز به نقاط لمس هشدار چندگانه و زمان پاسخ دادن به آنها کاهش می یابد. وقتی یک رویداد هشدار رخ می دهد، موتور تجزیه تحلیل تهدیدات اجازه می دهد تا کاربر هشدار را به برنامه های شخص ثالث از طریق Webhook ارسال کند. این قابلیت کاربر را قادر می سازد تا به یک هشدار تهدید شده پاسخ دهد و اثر ضربه ای را در بر دارد.

بهره‌گیری هیتاچی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

از زمان تاسیس آن در سال 1910، شرکت هیتاچی ژاپن در زمینه نوآوری با یک فلسفه برای کمک به جامعه از طریق "توسعه برتر و تکنولوژی اصلی و محصولات" حضور داشته است. امروزه هیتاچی یک کنفرانس چند ملیتی است که محصولات و خدمات عملیاتی و فن آوری های دیجیتالی مرتبط با فناوری اطلاعات مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ارائه می دهد. هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین نه تنها خدمات و محصولات خود را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه این که چگونه سایر صنایع مانند مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، مالی کار می کنند.

هیتاچی AI Technology / H


H در سال 2015 اعلام شده است که H است راه حل هیتاچی برای یک فناوری هوش مصنوعی عمومی است که می تواند به بسیاری از کاربردها اعمال شود و نه فقط برای یک برنامه خاص ساخته شده است. H از طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی پشتیبانی می کند و می تواند فرضیه های خود را از داده ها تولید کند و بهترین گزینه ها را برای انسان ها انتخاب کند. در یک آزمایش، یک ربات با فن آوری H توانست خود را به چگونگی نوسان تدریس کند. همانطور که می توانید در ویدیو مشاهده کنید، روند با جنبش نامتجانس آغاز شد که یک حرکت موثر ایجاد نمی کند. در طی یک مدت کوتاه، H فرضیه ها را آزمایش کرد، از داده ها آموخت، و حرکت ربات را تغییر داد و در نهایت یک حرکت نوسانی ایجاد کرد که موثرتر از انسان است. تا کنون، H در 57 پروژه در 14 منطقه از یک سیستم مدیریت انبار به خرده فروشی، مراکز تماس، امور مالی، تاسیسات آب، و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.


H از پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق برای پردازش اطلاعات از سنسورهای چندگانه و داده ها استفاده می کند و در نهایت الگوهای موجود در داده هایی را که انسان ها از دست می دهند پیدا می کنند. این به انسان نیازی ندارد که یک پیش فرض را پیش بگذارد و با توجه به وضعیت رشد کند. فنآوری برای شرایطی که به اهداف کسب و کار مرتبط است بر اساس اطلاعاتی که دریافت می کند، جستجو می کند و سپس یک روش برای بهینه سازی این اهداف را تعیین می کند.


هیتاچی از تخصص هوش مصنوعی خود برای مبارزه با تهدیدات اینترنتی در مدارس ژاپنی استفاده کرده است تا برای کسب و کارهای جدید سرویس پلت فرم، و تصمیم گیری و تصمیم گیری بر اساس نوسانات تقاضا و فعالیت های کایزن در محل کار تصمیم گیری کند. با استفاده از AI برای ایجاد گفتمان منطقی در ژاپن، این تکنولوژی نیز به پشتیبانی از تصمیم گیری سازمانی برای شرکت های جهانی کمک می کند.


غربالگری سرطان

هیتاچی امیدوار است که فناوری AI به مبارزه با سرطان کمک کند. در مواردی که به نظر می رسد اولین آزمایشات آن نوع است، هیتاچی نمونه هایی از ادرار را بررسی می کند که می تواند توسط افراد در خانه آنها برای نشانه های سرطان سینه و روده بزرگ جمع آوری شود. تحقیقات نمونه های ادراری اهدا شده از بیماران مبتلا به سرطان، 1،300 متابولیت را نشان دادند که 30 مورد آن نشانگر بیومارکرهای بیماری بودند. هنگامی که نمونه های ادرار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند، تکنولوژی به دنبال آن دسته از نشانگرهای زیستی است که نشان می دهد بدن دارای سرطان است. در حالی که آزمایش ها برای چند سال انجام شده است، اخیرا آزمایش برای تعیین اینکه آیا نمونه های دمای اتاق مناسب برای تجزیه و تحلیل هستند. اگر آزمایشات موفق باشند، می توانند این بازی را برای تشخیص سرطان اولیه تغییر دهند، زندگی را نجات دهند و هزینه درمان سرطان را کاهش دهند. مردم می توانند در آزمون ادرار خود ایمیل بزنند و نیازی به اتفاقی برای بازدید از دفتر دکتر نیستند و یا تجربه تست های تهاجمی بیشتری را تجربه می کنند. غربالگری سرطان از طریق تجزیه و تحلیل ادرار به ویژه برای کودکان که ممکن است از سوزن و درمان پزشکی بپرهیزند مفید است.

ارتباط FBI با یکی از هکرهای سازنده malware در وب تاریک

اداره تحقیقات فدرال (FBI) هکرها را از جمله بنیانگذار بازار معدن Cryptocurrency NiceHash تحت تعقیب قرار داده است که در زمینه ترویج و توزیع نرم افزارهای مخرب از طریق Darko، بزرگترین انجمن تاریک وبسایت است.
مقامات می گویند Darkode یک سازمان جنایتکار بود که توسط یک انجمن اینترنتی آنلاین حفاظت شده با رمز عبور طراحی شده بود. این توسط "هکرهای بین المللی سطح بالا" و سایر مجرمان سایبری برای خرید، فروش، تجارت و به اشتراک گذاری ابزارهای هک، اطلاعات و ایده های مرتبط استفاده شده است.

آمریکایی توماس مک کورمک، اسپانیایی فلورنسیو کاررو رویز، و اسلوونیان مربی Leniqi و متیاز اسکورجان، هرکدام از آنها را به اتهام توطئه رکوردی و همچنین توطئه برای متعهد شدن به اعتصابات بانکی و بانکی متهم کرده است.

دادگاه عمومی وزارت دادگستری روز 5 ژوئن تأیید کرد که هر اتهام توطئه رکورد شامل اخاذی، شناسایی سرقت و دسترسی به تقلب در دستگاه است.

مهمتر از همه، Matjaz "iserdo" Skorjanc خالق بازار معدن Cryptocurrency NiceHash است. Skorjanc همچنین نرم افزارهای مخرب را ایجاد کرد که بیش از یک میلیون دستگاه را آلوده کرد تا یک botnet قابل توجهی را ایجاد کند - یکی از بزرگترین تا کنون ثبت شده است.

گفته می شود Skorjanc و خدمه او این بدافزار را با نرم افزارهای تبلیغاتی منتشر کرده اند که ادعا می کنند در صورت بروز آلودگی به دیگر کامپیوتر ها، اعتبار نامه های بانکی را سرقت می کنند و حتی حملات DDoS را راه اندازی می کنند.

اعضای Darkode ادعا از مهارت ها و محصولات یکدیگر استفاده می کنند تا کامپیوتر ها و دستگاه های الکترونیکی قربانیان در سراسر جهان را با نرم افزارهای مخرب آلوده کنند، و به این ترتیب این دستگاه ها دسترسی و کنترل می کنند.

جالب اینجاست که Skorjanc در حال حاضر تقریبا پنج سال در زندان برای ساختن botnet Mariposa خدمت کرده است و در اواخر سال 2017 منتشر شد.

آخرین اتهامات FBI مربوط به تلاش های او (و همدستانش) برای انتشار نرم افزارهای مخرب از طریق انجمن هک کردن Darkode است.

اگر متهم به رعایت توطئه برای متعهد شدن به تقلب در بانک باشد، هر فرد متهم به خدمت حداکثر 20 سال زندان است توطئه برای انجام تعهدات بانکی و بانکی حداکثر 30 سال است.

اما حتی اگر مقامات بتوانند آنها را بگیرند. تا کنون، آنها موفق به دستگیری فقط یکی از چهار فراری شده اند، یعنی توماس مک کورمک آمریکایی.

Skorjanc و همکارانش دو تا هنوز در حال اجرا هستند.

تلاش برای نفوذ و هک به 1.5 میلیون سرور rdp

حتی کاربران آن را خوش بین ترین می دانند که چندین هفته برای هرکسی که بر پروتکل دسک تاپ مایکروسافت (RDP) متکی است، موافق است.
آخرین رکورد بد خبر که هفته گذشته منتشر شد، زمانی که رناتو ماریینو پژوهشگر آزمایشگاه Morphus اعلام کرد کشف یک کمپین خشونت آمیز خشونت بار علیه 1.5 میلیون سرور RDP توسط یک بوت نت به نام GoldBrute.

در ماه مه مایکروسافت هشدار فوری مایکروسافت درمورد خطر آسیب پذیری خطرناک به نام BlueKeep (CVE-2019-0708) در ویندوز XP و 7 سرویس Remote Desktop Services (RDS) که از RDP استفاده می کردند، داغ شد.

مایکروسافت، دو هفته پس از هشدار اولیه تأکید کرد، هنگامی که حداقل یک میلیون سیستم آسیب پذیر کشف کرده بود، هنوز در مورد پچ موجود استفاده کرده است.

در آن زمان، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در تاریخ 4 ژوئن 2019 با هشدار خفیف اپوزیسیون BlueKeep خود را فاش کرد، روشن بود که آنها معتقد بودند که چیزی غیرمعمول ممکن است باعث شود.

پشت سرت است
حمله مگابایتی BlueKeep از سوءاستفاده هنوز صورت نگرفته است، اما کاربران در عین حال GoldBrute هستند، تهدیدی بسیار اساسی که به مشکل سرورهای RDP که در معرض اینترنت قرار می گیرند، اهمیت می دهد.

جستجو در Shodan تعدادی از سرورها را در این وضعیت آسیب پذیر قرار می دهد که در آن 2،4 میلیون نفر را شامل می شود که 1566/571 مورد آن، مورفوس کشف کرده است، مورد حمله قرار گرفته است که هدف قرار دادن اعتبار ضعیف است.

در هر سرور که در آن موفق است، فرمان و کنترل کد GoldBrute را به شکل خام ارسال می کند که برای اسکن کردن سرور های RDP بیشتر به عنوان یک پلت فرم راه اندازی استفاده می شود و به دنبال آن یک لیست جدید از IP ها و سرورها برای مقابله با خشونت علیه است. نوشته Marinho:

هر ربات فقط یک نام کاربری و رمز عبور خاص را در هر هدف امتحان می کند. این است که احتمالا یک استراتژی برای پرواز در زیر رادار ابزارهای امنیتی به عنوان هر تلاش احراز هویت از آدرس های مختلف می آید.

مورفس نمی داند که چند حمله موفقیت آمیز بوده است، که برای برآورد اندازه ربات ضروری است. با این حال، این شرکت سرورها را در لیست هدف جهانی قرار داد و با نقاط داغ در چین (876،000 سرور) و ایالات متحده (434،000) قرار گرفت.

GoldBrute از فهرست خود استفاده می کند و همچنان ادامه می یابد تا اسکن و رشد کند.

RDP مشکلات خود را در طول سال ها داشته است - در سال 2017 ما آن را "پروتکل دسک تاپ Ransomware" به نام استفاده از آن با استفاده از نرم افزارهای مزاحم اجباری نامگذاری کردیم، اما حوادث هفته های اخیر نشان می دهد تهدید بدتر شده یا حداقل نمایه بالاتر.

چیزی که نمی دانید می تواند به شما آسیب برساند
ناگزیر، برخی از سرورها در Shodan به سادگی تبدیل شده اند و فراموش شده در مورد، قرار دادن صاحبان خود را به خطر خطر "خارج از دید، بدون ذهن". اولین وظیفه پس از آن این است که ببینید آیا این همان در شبکه شما درست است.

اگر RDP مورد نیاز نیست، آن را خاموش کنید در حالی که آن را استفاده نمی شود، شاید تنظیم یک قانون فایروال و دوره هک و نفوذ برای جلوگیری از RDP در بندر 3389 برای اندازه گیری امن است.

اگر RDP مورد نیاز است، استفاده از آن را در یک دروازه VPN در نظر بگیرید، پس از آن در اینترنت نمایش داده نمی شود. 

در حالت ایده آل، برخی از انواع احراز هویت چند فاکتور شبکه را نیز فعال می کند که به طور چشمگیری خطر را کاهش می دهد در صورتی که اعتبار های سرور به نحوی به خطر افتاده است.

به طور معمول، ایده خوبی است که تعداد دفعاتی را که می توان حدس زد رمز عبور را محدود می کند، گرچه، همانگونه که در بالا ذکر شد، GoldBrute تلاش می کند تا تحت رادار قرار بگیرد و خود را به یک تلاش در هر میزبان آسیب پذیر تبدیل کند.