یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

چگونه از گوشی هوشمند خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

گوشی های هوشمند خود را هک کرده اید، مانند کسی که خانه شما را سرقت کرده است - و شاید حتی بدتر. این تهاجم عظیم به حریم خصوصی، نقض فضای شخصی شما است و ممکن است کمی طول بکشد تا متوجه شود چه چیزی از دست رفته است. گوشی هوشمند شما نه تنها ارزش های خود را حفظ می کند؛ آن را به مزاحمان سیگنال می دهد که کدام یک از ارزش های ارزشمند شما برای شما مهم است. اگر چیزی بر روی گوشی شما همیشه با شما باشد، پس از تعریف، آن را نرخ.

گوشی های هوشمند، دستگاه های کوچک هستند که به راحتی می توانند از دست رفته یا سرقت شوند، و به طور مداوم در حال ارسال و دریافت سیگنال هستند، بنابراین آنها همیشه هدف مجرمان هستند. برای نگه داشتن گوشی و محتویات آن از چشمان خجالتی و انگشتان چسبنده، باید یک استراتژی برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند خود ایجاد کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی محافظت از گوشی هوشمند خود از هکرها و مزاحمان وجود دارد.


شرکت های نرم افزاری به طور مداوم نرم افزار را به روز رسانی می کنند، و نه فقط به دلایل زیبایی. بسیاری از بروزرسانی های نرم افزاری و رفع اشکالات حاوی پیشرفت های امنیتی است که به محافظت از گوشی های هوشمند خود در برابر خرابی ها و نفوذ اطلاعات کمک می کند و آسیب پذیری ها را خاموش می کند و باعث می شود که هکرها از بین بروند. هنگامی که به روز رسانی برای سیستم عامل گوشی های هوشمند خود و یا برای هر یک از برنامه های شما استفاده می شود، آن را بدون تأخیر نصب کنید.


در حال حاضر همه باید در مورد خطرات استفاده از Wi-Fi باز برای هر چیزی بدانند، زیرا Wi-Fi عمومی عمومی در مراکز خرید، کافه ها، فرودگاه ها و یا سایر مراکز عمومی، فصل آزاد برای انواع بدبختی های آنلاین است. سعی کنید فقط از اتصال سلولی خصوصی خود استفاده کنید و هر زمان که در مکان عمومی هستید، Wi-Fi را در تلفن همراه خود خاموش کنید. اگر امکان پذیر نیست، لطفا از یک برنامه VPN استفاده کنید، یک ابزار که ارتباطات شبکه را از طریق یک اتصال رمزگذاری شده تونل می کند. اما با دقت انتخاب کنید - نه همه VPN ها با کیفیت برابر هستند. همچنین هنگام غیرفعال کردن بلوتوث، بلوتوث را غیرفعال کنید، مگر اینکه ساعت هوشمند خود را به آن نیاز داشته باشید.


برای ورود به دستگاه خود یک رمز عبور چهار یا شش رقمی را همیشه وارد کنید. رمز عبور ممکن است فوق العاده راحت باشد، اما آرامش ذهن حاکی از این است که اگر گوشی شما از جیب شما خارج شود، در حالی که سعی کنید از مبل های جدید در Ikea استفاده کنید، اولین کسی که آن را انتخاب می کند نباید قادر به دریافت داستان زندگی خود از شما باشد. ایمیل، مخاطبین، عکس ها و اطلاعات بانکی. تنظیم رمز عبور حتی طولانی تر با هر دو عدد و حروف را در نظر بگیرید. یک طرفدار کد عبور بزرگ نیست؟ نگران نباش اسکن اثر انگشت و Face ID آسان و سریع جایگزین به مشت زدن در اعداد است. در حالی که شما در آن هستید، اطمینان حاصل کنید که برنامه هایی با اطلاعات شخصی نیز در پشت کلمه عبور قفل شده اند.


استفاده از مجوز دو عامل

در اینجا یکی دیگر از اقدامات امنیتی عجیب و غریب است که اکثر مردم نمیتوانند بمانند. احراز هویت دو عامل (2FA) متنفر است زیرا نیاز به یک گام اضافی دارد و اگر شما فراموش کرده اید که گوشی خود را داشته باشید یا در نزدیکی آن تماشا کنید، واقعا درد می کند. اما مانند گذرواژهها، با فراهم آوردن یک لایه اضافی حفاظت در صورتی که کسی رمز عبور خود را نگه می دارد، هدف خود را انجام می دهد.


همه از کلمه عبور متنفرند اما وقتی به آنها اختصاص می کنید، نیمی از اقدامات را انجام ندهید. فقط از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که هکرها به راحتی آن را ترک نکنند. آنها باید شامل 16 تا 20 کاراکتر با ترکیبی از حروف و اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها باشند. کراکرهای رمز عبور خشونت آمیز هنوز بسیاری از رمزهای عبور قوی را برطرف می کنند، اما با استفاده از تولد شما، نام حیوان خانگی شما یا رمز عبور مشابه برای همه چیز یک ایده واقعا وحشتناک است.


بسیاری از ژنراتورهای رمزنگاری امن در اینترنت وجود دارد، بنابراین شما مجبور نیستید آنها را برای خودتان در نظر بگیرید. رمزهای عبور خود را هر شش ماه تا یک سال یا به محض اینکه شما در مورد نقض اطلاعات هر برنامه ای که استفاده می کنید را تغییر دهید. اوه، و یک کلمه در مورد سوالات امنیتی: دروغ. سؤالات امنیتی را به طور صحیح پاسخ ندهید و پاسخ های خود را برای تنظیمات مختلف تغییر دهید. این باعث می شود که هکرها سخت تر به این فکر کنند که چگونه بر اساس اطلاعات عمومی شما در اینترنت به تلفن شما آسیب برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.