یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

همه کروم بوک های گوگل قابلیت نصب لینوکس دارند

یکی از بزرگترین اعلامیه های گوگل I / O در سال جاری مربوط به Pixel 3a و Pixel 3a XL است، اما این خیلی دور نبود که همه چیز در مورد آن هیجان زده شود. مایکروسافت به طور فزایندهای لینوکس را در ویندوز 10 در بر میگیرد و گوگل با Linux در Chromebook هم همین کار را میکند.

پشتیبانی از برنامه های لینوکس در Chromebook، هیچ چیز جدیدی نیست، اما گوگل هم اکنون اعلام کرده است که تمامی دستگاه های Chromebook که از این نقطه به جلو حرکت می کنند، لپ تاپ های لینوکس کاملا کاربردی خواهند بود، صرف نظر از اینکه آیا این دستگاه های ARM یا Intel هستند.


در گوگل I / O، این شرکت گفت: "تمام دستگاه های راه اندازی شده در سال جاری آماده نصب لینوکس از جعبه هستند." این خبر خوبی برای هر کسی است که به دنبال یک لپ تاپ لینوکس ارزان است.


هیچ پیشنهادی وجود ندارد که دستگاههای Chromebook از پیش نصب شده با هر چیزی غیر از ChromeOS (به احتمال زیاد مبتنی بر لینوکس) باشد، اما آماده بودن لینوکس باید به معنای آن باشد که از یک سیستم عامل دیگر ساده تر است.


با این حال، با توجه به ZDNet، شما واقعا نمی خواهید به یک توزیع لینوکس دیگر (حداقل به راحتی) تغییر نکنید:


لینوکس در لپ تاپهای Chromebook عملیات دوگانه بوت نیست. شما هر دو سیستم عامل را همزمان اجرا می کنید. به این معناست، به عنوان مثال، می توانید چیزهایی مانند کلیک کردن بر روی یک فایل سند از طریق مدیر فایل Chrome OS و باز کردن آن با LibreOffice بدون حتی شروع یک جلسه لینوکس انجام دهید.


به نظر می رسد سال 2019 سال کرومبوک ها بسیار سودمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.