یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

هسته لینوکس میتواند به شکل ریموت مورد حمله قرار بگیرد

ما هر روز در معرض نقاط ضعف امنیتی مختلف در نرم افزارهای مختلف قرار می گیریم، اما به ندرت اتفاق می افتد که هسته لینوکس توسط یک نقص بسیار تاثیر گذار خراب می شود. با این حال، به نظر می رسد همه چیز کمی متفاوت است زیرا میلیون ها سیستم لینوکس تحت تاثیر یک نقص عظیم قرار دارند.

گزارش شده است که نسخه های هسته قبل از 5.0.8 تحت تاثیر آسیب پذیری وضعیت نژادی قرار دارند. برای کسانی که آگاه نیستند، حملات وضعیت نژادی رخ می دهد زمانی که سیستم طراحی شده برای انجام وظایف در یک دنباله خاص برای انجام دو یا چند عملیات همزمان انجام می شود. در طول این حالت، تداخل می تواند ناشی از یک روند اعتماد / غیر قابل اطمینان باشد.

در مورد هسته های لینوکس قبل از 5.0.8، نقص وضعیت مسابقه در rds_tcp_kill_sock در net / rds / tcp.c کشف شد. "وضعیت نژادی منجر به استفاده پس از آزاد، مربوط به تمیز کردن فضای نام خالص"، اشاره CVE شرح نقص است.


شایان ذکر است که در پایگاه داده NIST این آسیب پذیری CVE-2019-11815 با نمره بالا 5.9 در فهرست شده است. با این حال، به دلیل اینکه این نقص برای بهره برداری دشوار است، امتیاز کم بهره برداری از 2.2 به دست می آید؛ امتیاز کلی پایه 8.1 است.


برای اطلاعات بیشتر، شما همچنین می توانید به توصیه های امنیتی از توزیع های مختلف لینوکس مراجعه کنید: دبیان، سرخپوشان، SUSE، اوبونتو.


همانطور که در کامپیوتر Bleeping، هکرها می توانند حمله به ماشین های لینوکس با استفاده از بسته های ویژه TCP ایجاد شده برای اجرای کد دلخواه را راه اندازی کنند.


لازم به ذکر است که این نقص در اواخر ماه مارس با انتشار کرنل لینوکس 5.0.8 ثابت شده است. بنابراین، شما توصیه می شود که هسته خود را در اسرع وقت به روز کنید و پچ را نصب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.