یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

علایمی که نشان میدهد گوشی شما توسط WhatsApp هک شده است

Financial Times گزارش داد که یک آسیب پذیری در برنامه پیام های فیس بوک WhatsApp، مهاجمان مهاجمان را مجبور به گسترش نرم افزار نظارت به گوشی های هوشمند و تلفن های هوشمند با یک تماس تلفنی کردند.

متاسفانه، به نظر نمی رسد که یک روش قطعی برای بررسی اینکه آیا دستگاه توسط نرم افزار نظارت تحت تاثیر قرار گرفته است. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که مردم می توانند به دنبال این باشند که می توانند در تشخیص این که آیا یک دستگاه تلفن همراه توسط یک شخص ثالث به طور آگاهانه دستکاری می شود مفید باشد، مفید باشد.


دومینگو گورا، یک متخصص امنیتی تلفن همراه برای سازنده نرم افزار آنتی ویروس سیمانتک، گفت: "یکی تلاش و نگاهی به تغییرات در دستگاه تلفن همراه شما است." "اگر استفاده از باتری به نظر می رسد کاملا متفاوت از اخیرا است، یا اگر دستگاه در حال اجرا گرم است، زیرا ممکن است ارسال و دریافت مقدار زیادی از داده ها، ممکن است نشانه هایی وجود داشته باشد که دستگاه به خطر افتاده است."


به روز رسانی WhatsApp به آخرین نسخه و نگه داشتن سیستم عامل تلفن همراه تا به امروز اولین گامی مهم هستند اگر فکر می کنید دستگاه شما ممکن است تحت تاثیر قرار.


آسیب پذیری WhatsApp گفت که این آسیب پذیری را در این ماه کشف و به سرعت موضوع را ثابت کرد. اما این شرکت اعلام نکرده است که تعداد کاربران 1.5 میلیارد کاربر برنامه تحت تاثیر قرار گرفته است.


وقتی پرسید که آیا کاربران WhatsApp می توانند بگویند که آیا دستگاه آنها تحت تاثیر قرار گرفته است، یک نماینده شرکت پاسخ داد:


"با توجه به اطلاعات محدودی که جمع آوری می کنیم، ما به سختی می توان گفت که تأثیر آن بر کاربران خاص است. ما با سازمان های حقوق بشر با تخصص نظارت بر کار بازیگران سایبری خصوصی کار خواهیم کرد. از فراوانی احتیاط ما همه را تشویق می کنیم کاربران برای به روز رسانی WhatsApp و همچنین حفظ سیستم عامل تلفن همراه خود را به روز. "


طبق گزارش Financial Times، نرم افزار مخرب توسط گروه NSO، یک شرکت امنیتی مشکوک توسعه یافته است که محصول Pegasus را توسعه می دهد که می تواند دوربین و میکروفون دستگاه را فعال کند و از طریق ایمیل ها را از بین ببرد. این شرکت محصول خود را به دولت ها و سازمان های اطلاعاتی می پردازد.


جی روزنبرگ، یکی از محققان ارشد امنیت در شرکت نرم افزاری ضد ویروس کسپرسکی، گفت: به دلیل اینکه نوع بدافزار مورد استفاده در این حمله معمولا بسیار گران است و به طور معمول به دولت ها و سازمان های اطلاعاتی فروخته می شود، به طور متوسط ​​افراد هیچ دلیلی ندارند. آزمایشگاه ها


او گفت: "این نرم افزار بدافزار دولتی است که میلیون ها دلار هزینه می کند." "به جز اینکه شما هدف برخی از دولت ها هستید، شما واقعا نگران نباشید. شما به طور متوسط ​​سعی در انجام این کار ندارید."


هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این یک حمله گسترده است، اما نرمافزار گروه NSO در تلاشهای گذشته برای به خطر انداختن سازوکارهای مربوط به فعالان مواجه شده است. به عنوان مثال، در سال 2016، یک فعال برجسته حقوق بشر به نام احمد منصور پیام های متنی با پیوندهایی که نرم افزار نظارت از گروه NSO را بر روی گوشی خود نصب کرده بود، دریافت کرد.


ابزارهایی مانند زمان Screen Time اپل میتواند پیگیری برنامه هایی که اغلب مورد استفاده در تلفن شما است را دنبال کند، چیزی که گورا می گوید می تواند یک تاکتیک مهم برای ردیابی رفتار بالقوه مخرب باشد اگر دستگاه شما تحت تاثیر حمله باشد.


اما یک راه قابل اطمینان برای تشخیص دستکاری بیرونی می تواند به بررسی برنامه هایی که بیشتر عمر باتری و اطلاعات را می خورند، نگاه کنند. به همین دلیل برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند ممکن است در ابزارهایی مانند Screen Time ظاهر نشوند. نگه داشتن پیگیری داده ها به طور منظم داده می تواند به خصوص بحرانی باشد، به عنوان یک افزایش در انتقال داده ها می تواند یک سیگنال باشد که چیزی درست نیست.


Guerra به طور منظم برای بررسی معیارهای مانند داده ها و استفاده از باتری پیشنهاد می کند تا وقتی که چیزی به نظر می رسد از عادی و همچنین پاک کردن برنامه هایی که شما به طور مرتب استفاده نمی کنید، ساده تر می شود، برای محدود کردن تعداد برنامه هایی که می توانند اطلاعات شما را جمع آوری کنند.


به طور منظم پشتیبان گیری از دستگاه شما نیز مهم است تا آن را به عنوان یکپارچه که ممکن است برای تغییر به یک گوشی جدید در صورتی که شما به خطر بیافتد.


گوشی های هوشمند ما "می تواند ابزار جاسوسی کامل باشد." "این دوربین ها را در جلو و عقب قرار می دهد و دارای میکروفون است. GPS دارای موقعیت مکانی و تقویم شما است ... اما این داده ها برای هر کسی که سعی در جاسوسی بر شما می کند اگر در دستگاه شما باقی بماند، خوب نیست. ضبط یا جمع آوری، باید به مهاجم منتقل شود. "

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.