یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

یک فرد عاشق دنیای شبکه، برنامه نویسی و امنیت سایبری

من یک مهندس IT هستم که عاشق برنامه نویسی، شبکه و امنیت سایبری هستم. در این وبلاگ سعی میکنم اطلاعات و اخبار جالب را با شما به اشتراک بزارم

۱۰۰ها مدرسه آمریکا همچنان در خطر حمله سایبری هستند

اگر شما تعجب کنید که چرا ransomware همچنان مشکلی برای دولت و دولت های محلی و سایر نهادهای دولتی است، تنها کاری که باید انجام دهید برای دریافت پاسخ کمی کم است. داده های اسکن امنیتی قابل دسترسی به دست آمده نشان می دهد که بسیاری از سازمان های عمومی موفق به انجام بیش از یک تیرانداز بیش از آسیب پذیری سیستم های مدت زمان طولانی است که، اگر به طور موفقیت آمیز مورد سوء استفاده قرار گیرد، می تواند عملیات خود را متوقف کند.


در حالی که روش که RobbinHood ransomware دو هفته پیش شبکه شبکه شهر بالتیمور را آلوده کرده است، هنوز ناشناخته است، در داخل دولت شهر، تلاش های ناکافی دفتر فناوری اطلاعات برای دست زدن به محاصره شهر نرم افزار، سرور های پیری، و زیرساخت شبکه گسترده. بالتیمور حتی این شهر نیست که در ماه گذشته توسط ransomware مورد ضرب و شتم قرار گرفته است - لین، ماساچوست و Cartersville، جورجیا، هر دو سیستم های پرداخت الکترونیک را از طریق ransomware در این ماه گرفته شده است. گرینویل، کارولینای شمالی، توسط همان RobbinHood ransomware که روی بالتیمور در ماه آوریل تأثیر گذارده بود، زده شد.

اما شهرهای تنها اهداف بسیار آسیب پذیر نیست که توسط مهاجمان احتمالی پیدا می شود. صدها هزار سیستم ویندوز متصل به اینترنت در ایالات متحده وجود دارد که هنوز به نظر می رسد به سوء استفاده از پروتکل اشتراک گذاری پرونده مایکروسافت ویندوز سرور پیام بلوک نسخه 1 (SMB v. 1) آسیب پذیر است، با وجود هشدارهای عمومی عمومی برای سیستم های پچ پس از شیوع در سراسر جهان از بدافزار رمزنگاری WannaCry دو سال پیش. و براساس اطلاعات موتور جستجوی Shodan و سایر منابع عمومی، صدها نفر از آنها - اگر نه هزاران - سرورهایی هستند که در سیستم مدرسه دولتی ایالات متحده استفاده می شوند.


در حالی که انجام تحقیقات به عنوان دنباله روی پوشش ما از حملات ransomware در حال اجرا در بالتیمور شهر، Ars کشف کرد که سیستم مدارس دولتی کانادایی بالتیمور، دارای هشت سرور قابل دسترسی است که هنوز در تنظیمات اجرا می شوند که نشان می دهد آنها به EternalBlue آسیب پذیر هستند، گروه معادله بهره برداری در آوریل 2017 در معرض کارفرمایان سایه قرار گرفت و پس از آن یک ماه بعد به عنوان بخشی از بدافزار WannaCry مورد استفاده قرار گرفت. به گفته محققان امنیتی، این سوء استفاده در حال حاضر به عنوان بخشی از کیت های مخرب متعدد بسته بندی شده است.


"من با تیم IT ما را بررسی خواهیم کرد"

آرس در هفته گذشته سخنگوی عمومی مدارس بالتیمور (BCPS) گفت: "من با تیم فناوری اطلاعات خود بررسی خواهیم کرد." پاسخ اضافی از BCPS وجود نداشت، اما تیم فناوری اطلاعات مدرسه برای فیلتر کردن درخواستهای SMB در دیوار آتش منطقه، براساس اطلاعات فنی جمعآوری شده توسط Ars - حداقل حداقل لازم برای جلوگیری از حمله کلون WannaCry، پیکربندی شده است. با این حال مشخص نیست که آیا بالتیمورکا پچ را برای سوءاستفاده در شبکه خود اعمال کرده است یا خیر. بدین معنی که حمله مخرب بر اساس EternalBlue هنوز ممکن است در صورت حمله یک مهاجم در شبکه منطقه، پایه گذاری شود.


و متاسفانه، نمرات سیستم های مدرسه ای دیگر و سایر موسسات دولتی و محلی وجود دارد که سرورهای در معرض آن قرار دارند. و سیستم های شمارش شده تنها کسانی هستند که به طور مستقیم از طریق اینترنت دسترسی دارند، بنابراین آنها فقط یک درصد از آسیب پذیری بالقوه را به ransomware و یا سایر نرم افزارهای مخرب نشان می دهند. برخی از ولسوالی های دیگر که دارای بیشترین تعداد سیستم های آسیب پذیر هستند شامل:


مدرسه متحد مدبکه در منطقۀ لس آنجلس، کالیفرنیا

Fresno Unified School District در Fresno، کالیفرنیا

تعاونی پردازش اطلاعات مدارس واشنگتن در ایالت واشنگتن

کوهپرتینو اتحادیه مدرسه در سن خوزه، کالیفرنیا

علاوه بر این، واقعیت این است که این سیستم ها دو سال تمام پس از WannaCry باقی می ماند و پس از آنکه مایکروسافت تکه های اورژانسی را برای سیستم عامل های دیگر پشتیبانی نمی کند، این سوال را مطرح می کند که چطور امنیت های امنیتی دیگر این سازمان ها پچ شده اند.


در داده های Shodan برخی از تغییرات وجود دارد. برای مثال، Shodan 230 مورد آسیب پذیر سرور ویندوز را با یک ناحیه عمومی مدرسه در لیتلتون، کلرادو مرتبط کرده است. اما این یک اشتباه از بلوک های آدرس مربوط به سیستم بود - آنها در واقع ماشین های مجازی متعلق به یک ارائهدهنده میزبانی وب آلمان بودند که همان بلوک آدرس IP را به اشتراک گذاشته بودند. این خبر به سختی خوب است - فقط نشان می دهد که کمبود پچ در سراسر جهان فراگیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.